بازاریابی الکترونیکی و نقش آن در معرفی جاذبه های گردشگری استان ایلام

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۷
موضوع : اخبار,اخبار

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت : دراستان ایلام جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد که با بازاریابی الکترونیکی می توان محصولات گردشگری خود را با کمترین هزینه‌ معرفی نماید و سهم بازار مطلوبی برای خود بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ، ” امین نظریان” رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل امروز ۲ بهمن ۹۷  با اعلام این خبر اظهار کرد : انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب یکی از عواملی است که به‌شدت در موفقیت و بقای کسب‌و‌کارهای گردشگری اهمیت دارد.

او افزود : امروزه آگاهی گردشگران نسبت به حقوقشان بالا رفته و در محیطی با قدرت انتخاب‌های فراوان قرار گرفته‌اند؛ بنابراین برای انتخاب و خرید محصولات مورد نیاز خود به سراغ گردشگران قبلی رفته و نظرات آنان را جویا می‌شوند. از این رو تبلیغات دهان به دهان و خصوصا تبلیغات دهان به دهان در فضای مجازی پرکاربرد شده و توجه به بازاریابی الکترونیک و ایجاد مشتریان وفادار، به مثابه فرصتی جهت ایجاد مزیت رقابتی است و بی‌توجهی به این مساله عواقب منفی را برای آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری در پی خواهد داشت. با ظهور اینترنت فرصت دستیابی به مخاطبان بیشتری برای شرکت‌های گردشگری به وجودآمد.

نظریان تصریح کرد :  هدف از بازاریابی تبلیغات الکترونیکی در صنعت گردشگری تشویق گردشگران به صحبت در مورد مقصد گردشگری با دیگران است تا از این طریق افراد بیشتری از مقصد دیدن کنند. علت آن هم این است که تنها ۱۴ درصد افراد به آگهی‌های تبلیغاتی که می‌بینند یا می‌شنوند اعتماد می‌کنند؛ در حالی که ۹۰ درصد افراد به توصیه افراد خانواده یا دوستان و آشنایان خود از یک محصول یا خدمات که مورد تاییدشان هست استفاده می‌کنند؛ چراکه می‌دانند منفعتی در تایید محصول برای آنان وجود ندارد.

رییس گروه تبلیغات و بازاریابی اضافه کرد : استفاده از تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی بهترین روش برای افزایش منافع، سرعت بخشیدن به تصمیمات مطلوب در مورد محصول و بهترین روش برای سرعت بخشیدن به تصمیمات و ساده‌تر کردن تصمیم گرفتن است. از بین رسانه‌های الکترونیکی که در ارتباطات بین اشخاص تاثیرگذار است می‌توان از وبلاگ، ایمیل و صفحات وب و اینستاگرام نام برد. برخی از این رسانه‌های ارتباطی یک مصرف‌کننده را به دیگری ارتباط می‌دهد؛ مانند ایمیل. در حالی که دیگر رسانه‌ها یک مشتری را با تعداد زیادی از افراد مرتبط می‌کنند؛ مانند اینستاگرام و صفحات وب.

او بیان کرد : بهترین ابزار قانع‌کننده برای بازاریابی الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی است. حضور و فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر و که جزء لاینفک زندگی امروزه است، منجر به آگاهی بیشتر مردم از برند و اپلیکیشن شما خواهد شد. اساس شبکه‌های اجتماعی بر ارتباط افراد با یکدیگر استوار است که در واقع این روابط، پیش‌نیاز بازاریابی الکترونیکی است. زمانی که شما یک محتوای جذاب را در صفحات اجتماعی خود منتشر می‌کنید و مردم آن پست‌ها را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، بازاریابی دهان‌به‌دهان اتفاق می‌افتد.

نظریان ادامه داد : مزایای تبلیغات الکترونیکی ایجاد اعتبار: از مزایای روش بازاریابی الکترونیکی می‌توان به ایجاد اعتبار توسط کاربران واقعی اشاره کرد. زمانی که مردم پیامی را درباره یک اپلیکیشن از سوی افراد مورد اعتمادشان بشنوند، احتمال اینکه آن پیام را باور کنند، بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی خواهد بود. هزینه کم روش بازاریابی دهان‌به‌دهان نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی، یکی دیگر از مزایای این روش محسوب می‌شود.

چاپ کن

نظرات